2012. december 26., szerda

J.R.R.Tolkien- A babó

A képet itt találtam
Minden ember ismeri a Gyűrűk Ura trilógiát, ám kevesebben ismerik ennek előzményét, A babót. Bevallom én is akkor ismertem meg, mikor el határoztam, hogy elolvasom a már filmből ismert Gyűrűk Urát. Engem ez a könyv különösen megfogott, mert merőben eltér a belőle kiinduló trilógiától. Magyar nyelvre először babónak fordították a mára már hobbitként ismert népet, én mégis a babó név mellet döntöttem a bejegyzéssel kapcsolatban, hiszen az az eredeti. A történet Zsálos Bilbó kalandos útját kíséri végig mely a Magányos-hegyhez oda-vissza tart. Bilbó aki csak nyugodt életet és pihenést szeretett volna a Megyében épp ennek az ellenkezőjét kapja a sorsától. Olyan dolgokba keveredik amelyek nem csupán az ő életét, hanem az utána lévő generációét is megváltoztatja. Mindenképpen ajánlom azoknak, akik szeretik a Gyűrűk Ura csodálatos világát. És persze azoknak is akik szeretnének egy kicsit elszakadni a világunkból. 

Nemsokára láthatjuk a regény alapján készült filmet is, tehát ha valaki még szeretné a megjelenése előtt olvasni a könyvet, akkor itt az idő hogy kezébe kapja ezt a csodás kötetet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése